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LABOURGAMES

 

is an innovation-oriented network project bringing together the »world of labour« with the »world of play« by allowing smart use of game principles and apply them in the working world to facilitate learning effects, decision-making and motivation.

 

A network of consortium partners from five European Countries (DE, UK, NL, IT and EL) with further »strategic partners« from the arts and game design, academia and research, labour market and the business world, open data organisations and the administration and policy field will generate new perspectives on the current labour system in Europe. Over a period of three years they will be creating both, self-developed games and an in-depth investigation of game principles in specific processes in the working world.

 

LABOURGAMES is comprised of five consecutive components: CREATIVE RESEARCH, GAME JAMS, GAME DEVELOPMENT, ANCHOR EVENTS and last but not least the production of an E-BOOK.

 

The project will develop a European network, in which different sectors and various experts come together. This network will work together in an ongoing exploration of the productive connection between the spheres of »play« and »work«, identifying ethical, cultural and legal questions in the process.

 

An ADVISORY BOARD, consisting of game developers, labour market experts, economists and scientists, will accompany the project throughout its life-time.

 

LABOURGAMES’ core element is a series of four GAME JAMS in the participating countries throughout 2017. These will develop 40 preliminary ideas for games. At least four of these game ideas will be part of a professional development process leading to four actual game products. In order to generate a broad impact, the games will then be played and tested at ANCHOR EVENTS in 2018, such as Game Festivals, Youth Gatherings of Trade Unions or professional fora.

 

Furthermore, an UN-CONFERENCE in Berlin in December 2016 and a RELEASE CONFERENCE in Rome in April 2019 will bookend the project.

 

LABOURGAMES is a project initiated and co-ordinated by Berlin-based art association urban dialogues in close collaboration with anschlaege.de. The European partner network within the framework of the Creative Europe Culture programme consists of The Art of Regeneration (UK), Open State Foundation (NL), H.A.B.I.T. Research Group, University of Athens (EL) and Alternative Europee (IT).

 


Project Website

 

 

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LABOURGAMES


ist ein dreijähriges künstlerisches Forschungsprojekt. Es hinterfragt das Verhältnis von Arbeit und Spiel und schafft innovative Perspektiven auf das gegenwärtige Arbeitssystem in Europa - in dem es selbst Spiele produziert.

 

Das Gesamtprojekt besteht auf fünf Komponenten: KÜNSTLERISCHE RECHERCHE, GAME JAMS, SPIELENTWICKLUNG, ANKER EVENTS und der Produktion eines E-BOOKs.

 

Alle europäischen Projektpartner (DE, IT, UK, EL, NL) arbeiten mit lokalen oder nationalen Partnernetzwerk zusammen, das sich aus Kulturinstitutionen, Forschungseinrichtungen, Kunsthochschulen, Gewerkschaften und Dienstleistern für die Arbeitsvermittlung zusammensetzt.

 

Zeitgleich entwickelt das Konsortium ein europäisches Netzwerk, in dem unterschiedliche Expertisen rund um die Erstellung von Spielen und die Erforschung von Spielmechanismen in der Arbeitswelt während der Projektlaufzeit zusammenfließen und gemeinsam nutzbar gemacht werden.

 

Ein ADVISORY BOARD, bestehend aus Spieleentwicklern, Arbeitsmarktexperten, Medientheoretikern und Sozialwissenschaftlern, wird das Projekt beratend begleiten.

 

Basierend auf der KÜNSTLERISCHEN RECHERCHE werden vier GAME JAMS in den beteiligten Ländern veranstaltet und mindestens 40 Spielideen zu Themen rund um die Arbeit entwickelt. Vier davon werden anschließend in der Phase der SPIELENTWICKLUNG in konkreten Spielprodukten münden und dann verbreitet werden.

 

Um dabei eine möglichst breite Öffentlichkeit zu erreichen, möchte LABOURGAMES mit etablierten Eventstrukturen kooperieren - sogenannter ANKER EVENTS - wie Game Festivals, Jugendkonferenzen oder Fachmessen zum Thema Arbeit.

 

Den Projektauftakt bildet eine UN-CONFERENCE in Berlin im Dezember 2016, das Schlussbild eine RELEASE CONFERENCE im Mai 2019 in Rom. Hier werden alle Spiele, Ideen und Anleitungen und eine Publikation im E-BOOK- Format präsentiert.

 

LABOURGAMES wurde initiiert vom Berliner Stadtkunstverein urban dialogues und wird in enger Zusammenarbeit mit der Kommunikationsagentur anschlaege.de koordiniert. Die europäischen Partner im Rahmen des Creative Europe Kultur-Programms der Europäischen Union sind The Art of Regeneration (UK), Open State Foundation (NL), H.A.B.I.T. Research Group, University of Athens (EL) und Alternative Europee (IT).

 

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Kurz-Spielfilmprojekt für die Prävention sexuellen Missbrauchs

 

urban dialogues ist der Träger der Recherche- und Konzeptionsphase für ein Spielfilm-Projekt, das als Präventionsmedium gegen sexuellen Missbrauch von Kindern und Jugendlichen eingesetzt werden soll. Initiiert und konzeptionell in den vergangenen zwei Jahren vorbereitet vom Filmemacher Torsten Lüders, hat diese Idee mittlerweile konkrete Gestalt angenommen.

In einer Reihe von vorangegangenen Sondierungsgesprächen mit Vertreter*innen der Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung, des Bundesministeriums für Familie, Frauen, Senioren und Jugend und weiteren staatlichen Einrichtungen wurde die Idee erörtert, um an vorhandene Erfahrungen und Strukturen des Präventions- und Hilfssystems anzuknüpfen.

 

Die Projektförderung durch die World Childhood Foundation ermöglicht im Zeitraum von September 2016 bis Februar 2017 die Entwicklung des Drehbuchs für das Spielfilmprojekt sowie die notwendigen Eckpunkte für eine nachhaltige Verbreitung und Nutzung (Bausteine für ein Kampagnenkonzept und Begleitmaterialien).

 

Es ist vorgesehen, dass der rund 30-minütige Film Missbrauchs-Szenen in charakteristischen Settings filmisch inszeniert. Er soll in Gänze und/oder als Setting-spezifischer Ausschnitt (Familie, Schule, Heime etc.) dargeboten werden und auch in öffentlichen / privaten Räumen (Jugendzentren, Schulen, Sportvereine, Internate) zum Einsatz kommen.

 

Darüber hinaus soll in Form von kurzen Video-Clips auch die sozialen Medien und Netzwerke die unmittelbare Zielgruppe der Jugendlichen im Alter von 13-16 Jahren direkt angesprochen und aufmerksam gemacht werden.

 

 

 

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Short Film-Project for the Prevention of Sexual Abuse

 

The focus of the overall project is the production of a short film on the subject of sexual abuse of children. Experts agree that it is a particularly suitable medium for raising awareness and improving early detection and prevention of abuse. Accordingly, it is planned to use the film for educational and training purposes, for socio-educational and teaching staff but also for parents and children.

 

In addition, a user-driven support kit will be developed with experts and experienced educators which will be used flexibly depending on the context and setting. These media will be presented through various channels not least to provide follow-up opportunities. It is envisaged to create a Social Media Management system as well as a further media partnership in order to achieve a direct approach and access to the target group. In this way it can operate effectively and sustainably. In order to create a wide-ranging possible visualization and usage, it is intended to interlink relevant professional bodies - on national, regional and local level - and to build a cooperation network to make the media known and to disseminate it to the target groups.

 

From the perspective of the initiator Torsten Lüders the measures decided at the round table against sexual abuse in 2011 can be seen as a paradigm shift in the perception of the victims in our society. As a filmmaker Lüders sees an opportunity to contribute and to counteract with the film medium current and anticipated future abuse of children and young people. It can also be observed that the issue comes into view in the German film and television landscape but most of all for dramatic enhancement.